Najbolji nastavnik bivše Jugoslavije
Njena deca putuju solarnim sistemom i hodaju po mesecu, kolege kažu da sa svojim učenicima čuda stvara, a ona na to skromno odgovara da „samo“ jako voli svoj posao
Na 4. Konferenciji „Asocijacije najboljih nastavnika EX YU“ održanoj od 26. do 29. maja u Sarajevu titulu najboljeg nastavnika među 27 ovogodišnjih dobitnika zaslužila je i učiteljica Iris Stantić Miljački koja 20 godina radi u Osnovnoj školi „Vladimir Nazor“ u Đurđinu, mestu kraj Subotice.
Asocijacija najboljih nastavnika bivše Jugoslavije je organizacija koja je nastala pre šest godina, a samoinicijativno su je osnovali prosvetni radnici kako bi se međusobno podržavali, usavršavali i postavljali nove standarde u profesiji, kako bi izdvojili one koji se trude, jer se naš obrazovni sistem najviše oslanja na dobru volju i entuzijazam, pa su naizgled svi isti. U konkurenciji su vaspitači, učitelji, nastavnici i profesori iz šest država sa prostora bivše Jugoslavije: Srbije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Slovenije, Crne Gore i Severne Makedonije, a utvrđeno je 27 kriterijuma veoma širokog spektra od kojih kandidati za priznanje treba da ispunjavaju što više.
Iris je svojim radom, kvalitetnim i produktivnim učešćem na seminarima, konferencijama, projektima, radionicama obezbedila ulazak u uži izbor za titulu najboljeg nastavnika i tako se ove godine našla u Sarajevu na 4. konferenciji.
-Bilo je to jedno jako lepo i emotivno iskustvo – prenosi svoje utiske Iris. – U sali je bilo preko dve stotine izabranih najboljih kolega i svi smo znali da bilo ko da je izabran neće biti pogrešno. I fascinantan je taj momenat, ta atmosfera gde smo svi spremni da neko drugi dobije to priznanje i gde ti je samo važno što si tamo, što si upoznao te fantastične ljude, ostvario sa njima kontakt, dobio nove ideje i inspiraciju. Time si već itekako nagrađen. Titula tu dođe kao šlag na već dobijenoj torti. A onda, kada ti tih dve stotine najboljih od najboljih od srca aplaudira što si baš Ti izabran da dobiješ priznanje, osećaš se jako dobro jer su prepoznate sve te godine i sati koje si uložio ne očekujući naravno ništa posebno, ali moram priznati da taj osećaj da si vrednovan i cenjen konačno stvarno dosta znači – iskrena je Iris.
Oduvek je želela biti učiteljica. I kada se mnogima činilo da bi mogla i trebala nešto „više“, ona nije videla ništa više i značajnije od toga.
-Nikako ne podcenjujem druge poslove, ali za mene je ovo najvažniji, najkompleksniji i najlepši posao na svetu – kaže Iris. - Učiteljica deci prenosi prva znanja iz jezika, matematike, prirode, likovnog, fizičkog i pri tom živi i brine njihove male živote, usmerava ih, uči vrednostima. Posmatram prvake kao čudo prirode jer oni tu za veoma kratko vreme pređu jedan dug period razvoja čovečanstva.
Kolege je cene i kažu da sa decom „čuda“ stvara. Njena deca drže zemlju u rukama, obilaze pustinje i šume, sreću medvede i jelene, putuju kroz soloarni sistem, skakuću po mesecu.
-Trudim se da nauče pametno da koriste savremenu tehnologiju i razne aplikacije preko kojih nam je dostupno gotovo sve – kaže Iris. – Kolege i direktorica me maksimalno podržavaju , ali i sama sebi svakog meseca odredim budžet koliko smem da potrošim na dodatna nastavna sredstva, nekad mi se čini da bih celu platu tako potrošila. Učestvujem na raznim seminarima, uključena sam u brojne projekte i radionice. Sve to me dodatno inspiriše, uvek se čuje i vidi nešto novo što otvori neke nove ideje. Trudim se da deci na što zanimljiviji način prenesem gradivo i znam da to ne može da bude svakoga časa pa ni dana, ali sam zadovoljna ako to uspem bar jedanput nedeljno. Naročito mi je interesantna oblast integrativna ambijentalna STREAM nastava i primena savremenih tehnologija, posebno imerzivnih.
Iako nastoji da drži korak s vremenom i pored mnogobrojnih mogućnosti koje su sada dostupne, Iris i dalje najviše voli kredu i tablu i kada deci pažnju drži svojom pojavom, glasom, pričom. Tada samu sebe vidi kao dobrog nastavnika. Trenutno je privela kraju treći razred, a od septembra je čeka omiljeni četvrti.
- Tu se već vidi koliko smo odmakli u onome što ja vidim svoj najvažniji zadatak. Smatram da svako ima neki svoj kvalitet i ako bar malo doprinesem da u sebi pronađu to svetlo, ako sam svoje đake podstakla i pomogla im da steknu samopouzdanje da sami u sebi pronađu to u čemu su dobri i tako daju svoj doprinos svetu, onda mislim da je moj posao dobro urađen.
ANTRFILE
Neke od aktivnosti Iris Stantić Miljački na unapređenju obrazovanja i vaspitanja, projekti ZUOV od nacionalnog značaja
- Saradnik je Zavoda za unapređenje obrazovajna i vaspitanja
- Na listi je saradnika Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja i stručnih lica za evaluaciju udžbenika
- Evaluirala je mnoge udžbenike i recezent je nekoliko
- Bila je voditelj seminara Digitalna učionica i Digitalne kompetencije nastavnika
- Bila je izlagač na Panevropskoj konferenciji obrazovanja
- Predstavnik Balkana na Svetskom samitu obrazovanja ove godine
- Autor i realizator stručnog skupa Planiranje i izrada udžbenika
- Saradnik na projektu Superheroji i moćna nauka
- Ove godine i koautor jedne radionice
- Saradnik Sindikata na projektima
- Ambasador Svetske konferencije u obrazovanju
- Član organizacionog odbora Međunarodne konferencije S“avremenog obrazovanje 2022“
- Saradnik Međunarodnebiskupske konferencijena izradi udžbenika
- Radi razne međunarodne projekte...
Izvor: Sindikalno pero